onsdag 30 maj 2012

Förpackat och klart

Mikromat? Okej. Det kan behövas när det är bråttom och det behöver inte vara äckligt.
Färdiga kakmix där man bara behöver tillsätta vatten? Njaa. Inget för mig åtminstone. Det känns lite fuskigt och antagligen har det en massa onödiga tillsatsämnen som jag lika gärna kan sätta i själv.
Kött i konservburk? Det är redan lite äckligt. Tonfisk är okej men jag skulle aldrig köpa konserverad gris.
Äggvitor på burk? Det går ändå över mitt förstånd. Jag trodde det var ett skämt när jag såg Two Chicks- reklamen på TV men blev övertygad om varans existens när jag hörde reklamen på radion också. Det handlar alltså om en förpackning i stil med en mjölktölk fylld med äggvitor. Bara vitorna. För en proteinrik diet, för att undvika det farliga k-o-l-e-s-t-e-r-o-l-e-t, för att underlätta den besvärliga separationen vid bakning och för allt annat som äggvitor är bra för. Undrar vad som händer med gulorna vid framställningen av denna fantastiska vara?
Jag suckar djupt och bestämmer mig för att aldrig köpa den varan. Ska jag nödvändigtvis bara ha äggvitorna så köper jag ägg. Av alla äckligheter man hittar i butiken kan jag inte tänka mig något värre än en ljus, genomskinlig, slemmig massa i kartongförpackning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar