söndag 6 november 2011

Rubbade cirklar

Helgdagar är förvirrande. Speciellt då en vanlig lördag är röd är det dessutom till ingen nytta, som det är när helgdagar mitt i veckan bidrar med en ledig dag. Helgdagen i sig är väl okej, även om den infaller på en lördag och allt är stängt och utbudet på sysselsättning minskar. Det är dagen efter som är knepig. Speciellt morgonen. Vad gör man vid frukostbordet när morgontidningen inte kommer som vanligt? Det har liksom blivit en vana att ha tidningen att bläddra i medan jag äter mina smörgåsar och dricker mitt kaffe. Vad kan man annars göra? Äta utan att ha något att göra är ju tråkigt, speciellt på morgnarna när tanken ännu är trög och yrvakenheten tynger och varken jag eller mitt bordssällskap är så pratsamma.

Så i morse läste jag gårdagens tidning bakfram. Ny synvinkel på redan lästa artiklar.

1 kommentar:

  1. ...men när husis inte kommer som den borde vanliga dagar blir jag nog lite bitter.

    SvaraRadera