fredag 18 maj 2012

Eurovision och filmtips

Ligger på soffan och äter glass och tjuvlyssnar på Eurovisionsbidragen. Får man göra det? Lyssna alltså. Eventuella glassförbud struntar jag i.
Jag kan inte riktigt hålla mig till nästa lördag så jag är tvungen att lyssna lite. Bara lite. En del bidrag behövde jag inte lyssna särskilt stora delar av för att veta att jag hellre hoppar direkt till nästa. Som Montenegro, de israelitiska clownerna och den där gastande albandamen. Mer åsikter än så tänker jag inte avslöja än. Men över lag verkar det vara rätt så okej standard på bidragen i år.

Om du är i behov av att se en bra film som både utlöser skrattsalvor och djupa tankar så skall du gå och se Kovasikajuttu. Inhemsk dokumentär i särklass!

Våren kom. Nu väntar jag på att den ska stanna.
Och så väntar jag på min man. Norah Jones' nya skiva får hålla mig vid liv tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar