onsdag 14 december 2011

Snipp snapp snut...

... så var studietiden slut.
Förutsatt att jag är godkänd i tenten jag skrev idag. Min sista. Någonsin?
Och gradun är inlämnad.
Så nu bara väntar jag. På tentresultat och gradun.
Så tomt det blev. Men så otroligt skönt. Vemodigt. Men vad är det jag förlorar?
Studielivet.
Men har jag ens någonsin levt ett studieliv? Studerat har jag ju. I rask takt. Så raskt att det har gått mig lite förbi. Undrar om det var värt det? Undrar vad jag har missat...
Nåja, nu har jag jullov och januarilov. Och det tänker jag njuta av. Åtminstone idag och i morgon. För i morgon tänker jag sova ut. Bli var i sängen när maken stiger upp. HAH! Sen blir jag antagligen uttråkad och rastös av all frihet, så måste väl hitta på något att sysselsätta mig med.
Kanske är jag inte aktivt studerande längre, men jag tänker minsann ta ut allt av studieförmånerna så länge det går! Unicafe, Unisport, studenthälsan, billiga bussbiljetter... Jag har ju faktiskt betalat läsårsavgiften för HELA året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar