måndag 12 december 2011

Jag följer inte med någon TV-serie

Under högstadie- och gymnasietiden hade jag några TV-serier som jag helst inte missade ett avsnitt av. Främst för att hänga med i klasskompisarnas diskussioner men också för att intresset växte för varje avsnitt och till sist var det faktiskt intressant på riktigt.
Sedan hade jag en paus. Serier jag följde med blev sämre för varje säsong och sällan hade jag tid att anpassa min tidtabell efter ett program. Så jag har under flera års tid kunnat säga att jag inte egentligen följer med något program och därmed har jag varit utsalgen ur alla TV-diskussioner.
Under den senaste tiden har jag dock kommit på mig själv sittande framför det jag tidigare kallade "onödiga" program och faktiskt njutit av slötittandet. Det är en sak att sätta på TV:n och råka fastna vid det som råkar komma. Men nu har jag till och med passat en viss tid när jag vet att programmet börjar! Jag sitter och kritiserar dåliga framträdanden i Talent eller fula fotografier i Toppmodell sökes. Idag har jag legat på soffan ett par timmar och sett både matprogram och Americas top model. Vad är det med mig riktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar