torsdag 17 november 2011

It's Christmastime...

NEJ!
Det är det inte alls!
Inte ännu, snälla!
De spelade julmusik i köpcentret igår och jag blev inte glad. Det är alldeles för tidigt. Jag har ingen som helst lust att börja tänka på julen ännu. Det ger mig bara ångest. Av någon underlig anledning. Jag brukar komma in i julstämning rätt så tidigt, speciellt om jag är ute i god tid med de första klapparna. Men inte i år. Jag känner inte alls för att göra julen till någon stor grej, ladda upp en och en halv månad före julafton för att sedan låta stämningen nå sin kulmen för att sedan bara vara över på juldagen. Då smakar varken julmusik eller choklad särskilt bra längre.
Kanske hinner känslan för julen komma ännu. Kanske när jag får öppna första luckan i kalendern. Hoppas. För jag tycker ju om julen. Jag skulle inte vilja hata den i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar