fredag 18 november 2011

Bunkra veckoslutsmat

Oj, vad skönt det är att mitt på blanka fredagen ta sig till Citymarket för att shoppa inför veckoslutet. Somliga kan kalla det slöseri med tid, vilket det nog är, och andra är sådana som bara hatar att gå i matbutiker. Hör du till dem som inte njuter av matuppköp rekommenderar jag verkligen detta tidsfördriv. Du har all tid i världen (känns det som) och fredagsmarketen är fortfarande ganska tom på folk men full av färska varor! Brödförrådet fylls på av nybakt bröd från butikens hembageri och hyllorna fylls inför kvällens och helgens mathamstrande barnfamiljer. Väljer du att gå mitt på dagen har du svängrum och tar du god tid på dig så hinner du fynda bland erbjudanden och nya spännande produkter. Väljer du Citymarket i Vanda så har du dessutom utmärkta kött-, fisk-, ost- och uppskärningsdiskar med ett urval du inte hittar i närbutiken.
Så idag tog jag mig tiden, sniglade mig igenom marketen och smakade på stekt innerfilé av ren, yoghurt med någonslags supermysli, nybakt bröd av olika slag och så sköljde jag ner allt med färskpressad apelsinjuice. Ekologisk dessutom. Ingen trängsel. Och vågarna identifierade varorna så jag behövde inte ens komma ihåg vågnumret på mina lökar.
Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar