torsdag 3 november 2011

I don't know, I just blend

Tog mitt morgonkaffe på Wayne's idag (vilket kan rekommenderas då man får 50% rabatt på alla kaffedrycker före klockan 10). Jag kände att jag hade ett lite större kaffebehov än vanligt och kom på att en vanlig latte kanske inte uppfyller mitt behov. Men en latte skulle jag ha. Därför frågade jag fröken barista om en liten latte riskerar att bli för stark med dubbelespresso. "Jag vet inte, jag dricker inte kaffe", blev svaret.

Jaha.

Modigt provade jag det ändå och det går väl an om man klarar stadigare kaffe och anser koffeinbehovet vara tillräckligt motiverande för att ta en kraftig latte. Nästa gång kanske espressomängden kan ökas i en stor latte i stället.

Undrar om man kan bli bartender utan att någonsin ha smakat på sina coctails...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar