söndag 30 september 2012

Habegär och böcker

Jag vill ha en massa saker. Nästan så att jag skäms. Gårdagens shopping skäms jag däremot inte för, höstskorna var både nödvändiga, snygga och förmånliga.
Det jag vill ha är dyrt och fint, så det är tur att jag inte har låtit begären styra mina handlingar. Ännu.
En iPad skulle jag vilja ha. För jobbet visserligen, men inte är det väl fel att önska sig saker till arbetet heller?
En pulsklocka med GPS vill jag ha. En Garmin. Eller Polar. Jag har redan skrivit till Julgubben.
Ett hus skulle också vara bra. Fast kanske inte just nu.
En bebis kanske också skulle sitta fint. Jag har sett några små den senaste veckan och senast idag var det en av den där rundare och mulligare modellen på besök. Lite avundsjukt sneglade jag på den. Undrar var man får tag i såna?

Jag skulle förse mig med lektyr senast vi var hos mina föräldrar och då fick jag syn på Mark Levengoods böcker. Dem slukar man på tre dagar. Läsvärda, tankeväckande och så där fnittrigt roliga. Nu läser jag Zlatan. Bra med variation också på läsfronten. 




1 kommentar:

  1. Såfort du kommer på hur man skaffar dedär knubbiga små cellmassorna finns de en frivillig blöjbytare här :)

    SvaraRadera