torsdag 16 augusti 2012

I arbetets tecken

Tecken på att jag håller på att förvandlas till en jobbaholic: under den senaste tiden har jag shoppat mer terapimaterial än kläder åt mig själv.

Tecken på att jag sätter mig i bilen rätt så tidigt: radiopratarna har inte kommit till studion så det spelas bara musik på Groove. Vilket egentligen är rätt så skönt.

Tecken på en rätt så lång dag: jag har inget minne av vad jag gjorde med morgonens klienter.

Tecken på att det är dags att gå hem: jag går ut i innetofflorna och bär på pappersskräpen jag skulle slänga och inte min stora väska.

Tecken på att jag börjar komma in i vardagsrytmen: jag är sängfärdig före klockan 22.

Och det är bara den tredje arbetsveckan på gång. Stressad? Egentligen inte. Tanken på att det snart är jul är desto mer stressande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar