lördag 24 januari 2015

Skönhetssömn?

Jag har tagit för vana att sova en stund på dagarna om jag har tid. Varje gång förundras jag över att stunden lätt drar ut till närmare två timmar. Är jag verkligen så trött eller blir jag trött av att inte göra särskilt mycket?
Visst kan jag skylla allt på graviditeten men min teori är ändå den att vem som helst skulle kunna sova en stund på dagen om en bara hade tid. Problemet är ju att få är hemma och har möjlighet att slumra till lite mitt på dagen, de flesta arbetar ju faktiskt då. Somliga menar att de klarar sig med lite sömn och det gör de säkert. Men skulle de inte må bättre om de sov lite extra?
Visst klarade jag mig utan dagssömn när jag jobbade men det var ju för att jag inte hann. Jag hade garanterat somnat om jag hade lagt mig på soffan mitt på blanka eftermiddagen.

Nu har jag hur som helst sovit någon timme de dagar jag har varit hemma. Det är väldigt skönt, faktiskt. Om det där med skönhetssömn har någon som helst sanningshalt så kommer jag att vara enastående vacker när Snorre väl ska ut. Efter det lär det svänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar