söndag 3 januari 2016

2015

Måste väl göra som tidigare år och sammanfatta året som varit. Omtumlande och händelserikt kan jag väl påstå att det har varit.

Under 2015 har jag...
... suttit eller legat på soffan mer än någonsin
... vägt mer än någonsin och haft en större mage än någonsin förut
... ätit någon form av sötsaker (oftast choklad) precis varenda dag
... fått reda på vad en sammandragning är
... fött en son och i och med det varit med om mitt första större kirurgiska ingrepp
... utökat min vokabulär med ord som niskapaskat, rintaraivari och pukla
... varit frustrerad, förundrad och fascinerad av den lille som kom till oss
... börjat sätta ändelsen -us efter ord (t.ex. Filipus, pyjamasus) vilket är smått pinsamt
... fått en systemkamera
... varit på tre bröllop, ett dop och en begravning
... besökt Österbotten två gånger (tre om man räknar med att vi inledde året i där uppe)
... tillbringat en längre sommar på landet någonsin sedan skolåldern
... plockat rekordmånga liter blåbär
... sprungit mindre och rekorddåliga tider men njutit desto mer
... plockat upp en tuggring och en strumpa ur toalettstolen
... märkt att torkade dadlar före en länk inte är smart
... använt bamixen minst en gång i veckan sedan augusti
... använt vanliga bh:n en gång sedan februari
... köpt två par lenkkare
... blivit privat sångare, clown och allmän entertainer för min son
... övernattat på barnkliniken
... inte skidat en enda gång
... varit utomlands en gång
... besökt världens högsta byggnad och varit på ökensafari
... åkt mer buss än jag gjort sedan jag slutade studera
... funnit min roll som mamma och fått acceptera att mina behov är sekundära och att jag inte kan göra det jag har gjort förr utan att ta andra i beaktande.

Trots att året har varit en berg- och dalbana med både glädje, sorg och stora känslostormar så hör året till ett av de bästa. Får se vad 2016 har att komma med.

Det här grinet borde Filipus få patent på.
Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar