fredag 25 december 2015

God jul!

Filip har upplevt sin första jul och orkat med både julmiddagar och julklappar utan något värre gnäll. Första julen med barn var ju en annorlunda jul men så länge det bara är ett barn och ett litet sådant så tycks det gå bra.
Det är annorlunda med barn. Främst för att vardag och helg med barn inte är så olika, helg är bara mer stök, farande, planerande och anpassande. Filip förstår sig inte på sovmorgnar. Det betyder att jag, trots att jag gärna skulle, inte ser på filmer långt in på julnatten eller sitter och läser julklappsböcker i pyjamas hela dagen. För jag vet att jag måste orka med den vanliga rumban i morgon bitti igen.



Den här julen blev lite kortare än vanligt. I morgon bär det av till Dubai (lälläää!) med familj i vidare bemärkelse. Trots att jag hatar att packa så väntar jag på i morgon eftermiddag. Det återstår att se hur det går att resa med barn.

God jul och gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar