lördag 5 september 2015

Babyhobby

Jag bestämde mig för att bli en aktiv(are) mamma och har således tvingat min son med på två nya aktiviteter den här veckan.
På tisdagen började vi gå på babyrytmik. Det var en ganska liten grupp vilket var bra med tanke på att Filip kan vara ganska känslig för stök. Han trivdes bra, gillade både sångerna, rörelserna och de andra barnen. Han fick till och med igång ett första bråk om en maracas med en jämnårig kille. För mig var det skönt att få träffa andra mammor och att komma bort ett tag.

Idag var vi på babysim första gången. Med tanke på att de senaste badförsöken har resulterat i en panikskrikande unge så var jag lite orolig att det skulle bli en lång halvtimme men det gick hur bra som helst. Filip sa inte ett knyst och blev snabbt van när vi övade mag- och ryggsim. Halvtimmen gick fort men det var nog helt tillräckligt. Vi var alla ganska trötta och hungriga efteråt.

Det börjar gå lättare nu. Det känns inte svårt att packa ihop och åka iväg med Filip och jag stressar inte lika mycket över sånt som förr. Igår klarade vi av att luncha på stan utan problem och Stockas skötrum som jag har små trauman av var en betydligt trevligare upplevelse denna gång.

Filip är glad för det mesta. Han blir allt snabbare och kommer över allt större hinder. För tillfället är hans totala nattssömn 10-12 timmar med en amning tidigt på morgonen (knack, knack). Nu har han dessutom tagit för vana att sova en ordentlig dagssömn så jag har kunnat sträckläsa Kepler.
Det enda som inte funkar så bra är ätandet. Filip tappade det första intresset och nu går måltiderna främst ut på att kasta skedar. Vi har fått backa lite och minska på antalet måltider tills det börjar funka igen.

Den här veckan har jag satt både mig själv och Filip på prov i och med aktiviteter och program och det har visat sig gå bra. Får se vad vi vågar oss på till näst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar