fredag 29 juni 2012

Semester

Jag har gjort mig förtjänt av min första riktiga semester och den inleder jag NU!
Jag har lite svårt att inse att jag kan lämna jobbet kvar på jobbet för fyra veckor framöver och ändå är vi snart inne i juli månad. Vid det här laget brukar jag i normala fall vara brunbränd och en aning rastlös. Nu är jag bara rastlös.
Vad skall jag göra nu?
Hur kopplar man av och struntar i allt som har med vardagen att göra? Speciellt hemma är det svårt att bara kunna vara. Jag kom hem vid tidig eftermiddag idag och det första jag tänkte var "vad ska jag göra nu?" Det blev vispgröt. Men det var inte det som var poängen.
Den enda möjligheten för mig att helt koppla av är att komma bort. Vart som helst, bara jag inte är hemma. För då slås prestationskanalen på.
Sommarplan: att vara hemma så lite som möjligt.
Bäst att skrida till verket och sticka.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar