tisdag 16 augusti 2016

Ett och ett halvt

Filip fyller ett och ett halvt år idag. Och typ igår sade han mamma så där på riktigt för första gången. Det var på tiden. Jag var lite rädd att jag skulle vara bäbbä för alltid.

Det är inte länge tills Filip blir dagisbarn. Han får vara hemma ett par veckor ännu med sin far före det blir dags för mjuklandning. Jag har således mjuklandat på jobbet igår och idag och jag är redan utmattad av allt nytt och gammalt jag har fått ta in. I morgon är det min korta veckas sista dag och sedan får jag vila upp mig lite igen för att orka ta itu med mina första klienter klockan åtta på måndagsmorgonen.

Det är annorlunda att inte vara hemma hela dagen. Nu kommer jag visserligen att vara hemma två dagar i veckan men ändå känns förändringen av. Konstigt att det är jag som går till jobbet nu. Det är mig de vinkar av. Roligt blir det säkert bara jag kommer över den första chocken.

Kopplar av med lite OS medan jag försöker att inte låtsas om en som inte gärna skulle somna ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar