fredag 4 mars 2016

Just nu

Just nu är Filip en ganska nöjd kille. Dessutom har han blivit bättre på att vara med andra utan att behöva ha mamma eller pappa bredvid. Inte lika mycket gråt när vi skiljs åt heller.
Däremot kan han vara jobbig ute. Han vill vara i gungan, i stora gungan, i rutschbacken och i sandlådan på en och samma gång vilket betyder att jag kånkar honom från det ena stället till det andra precis hela tiden. Kånkar helt enkelt för att han inte gillar sina skor.
Inomhus är jag inte längre förvånad om jag hittar saker på konstiga ställen. En kakform med några tuber solkräm i placerad i pottan är helt normalt. Jag måste bara komma ihåg att leta rätt på mina nycklar före både Filip och jag står påklädda i tamburen.

Just nu går vi på föräldrakurs. Under fem onsdagskvällar lär vi oss att bli bättre föräldrar. Efter första gången fick jag redan en del insikter så jag tror att det blir riktigt bra.

Just nu håller Filip på att bli stor än en gång. I morgon ska han vara borta över natten för första gången. Jag antar att jag är den mest nervösa. I höst ska han bli ännu större. Vi har skickat in dagisansökan och jag ska visst börja jobba i höst.

Just nu är det bästa att sova med honom. Inte på nätterna, då är det lagom trevligt ifall han skriker sig till vår säng. Men på dagarna passar jag på om vi råkar vara hemma vid dagssömnstid. Idag sov vi dryga två timmar bredvid varandra i vår säng. Om Filip annars är en dålig dagsovare så är det här ett sätt som fungerar. För båda.

Just nu njuter vi av tidigarelagd läggdags och lite längre kvällar för oss själva. Det innebär visserligen tidigare väckning men det får man ta. Somliga av oss kan ju faktiskt tupplura på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar