torsdag 17 mars 2016

Vårljuset lockar ut

Liksom varje år den här tiden förundras jag över att det är ljust ännu efter halv sju på kvällen. Och precis som varje år njuter jag av solen som redan nu värmer bara den behagar titta fram. Samtidigt avslöjar vårsolen allt damm som yr här inne vilket inte är en charmig syn.
Piggare än vanligt är jag inte. Det finns väl något som heter vårtrötthet. Eller så är det återkommande hackiga nätter som orsakar behovet av tupplurar på dagarna.
Solen tvingar en ut. Man får nästan dåligt samvete om man inte är ute och njuter. Så den här veckan har jag faktiskt ansträngt mig. Mycket lättare nu då det inte är mörkt och trist redan tidigt på eftermiddagen.

Den här veckan har Filip verkat njuta extramycket av att vara ute. Han går med på att gå själv utomhus (vilket han inte ville alls för ett par veckor sedan) så vi kan göra annat än bara sitta i gungan. Idag var det så pass varmt att han fick lov att vara utan handskar i sandlådan, vilket tillät honom att hålla i alla grejer som finns där. Han stortrivdes. Halva sandlådan följde dock med in.

Dagens parkbesök. Just nu har han
faktiskt inget emot brillorna.

Igår besökte jag och Filip Fallkulla. Vi tittade på getter, kor, minigrisar, hästar, kaniner, höns och den stora favoriten ankorna. Han verkade gilla det även om bilarna fångade hans uppmärksamhet mer än korna.

Just nu är Filip trött på gröt och ibland är också andra måltider svåra att få i honom. Om det bjuds direkt ur förpackningen, till exempel yoghurt, brukar det duga. Idag har han ätit memma direkt ur rivan. Också ett sätt att motivera till att öva äta med sked.


Väntar på varmare väder, lättare kläder och en lite torrare gård. Sen kan vi hänga ute fast hela dagen och ha memma-picknick om det är det som slinker ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar