söndag 28 oktober 2012

Kommunalvalkval

Jag gjorde min samhälleliga plikt och tog en sväng till valurnan. Jag visste inte vem jag skulle rösta på utan jag bestämde mig först när jag skrev kandidatens nummer på lappen.
Jag testade tre olika valmaskiner och alla gav de olika svar. Beroende på hur jag svarade blev jag mer eller mindre grön och bara för språkfrågans skull blev jag SFP-trogen. Men inte att kandidaterna efter en närmare granskning alls tilltalade mig.
Det skulle vara mycket bättre med personval i kommunalvalen. Det är ändå personer som skall påverka just precis i min kommun och då vill jag rösta på personer som vill göra sådant som jag stöder. Partierna är så splittrade. Om jag röstar på en kandidat som inte kommer in, har jag gett min röst åt ett parti och en kandidat med en helt annan agenda.  Helst hade jag varit utan att rösta. 
Så stör det mig också att riksdagsmän och europaparlamenatariker ställer upp. Har de verkligen tid att fundera på cykelvägar och bajamajor? 
Nåja. Hoppas de som blir invalda verkligen jobbar för det som de säger att de skall jobba för. De flesta har ändå någonting som jag stöder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar