lördag 9 november 2013

Får fnatt

Nu börjar jag tröttna på allt jamsande om jämlikhet. Faktiskt. Det är jätteviktigt och självklart att män och kvinnor ska ses som lika värda, men varför göra problem av något som inte är problem?
Hjälp, det finns inte tillräckligt med kvinnor på ledande poster!
Hjälp, min son vill ha blått på sig, jag är en konservativ förälder!
Och det senaste: Husis tog upp det stora problemet med att kvinnor inte syns lika mycket som män i filmer. Oj nej! Därför bör man införa en kvinnokvot för filmer också! Så i nya filmer om Vietnamkriget måste minst två kvinnokaraktärer ha ett namn samt en ömsesidig konversation för att den ska få visas. Jag borde kanske påpeka att Sex and the City är väldigt diskriminerande för män då fyra av huvudrollerna är kvinnor.

Herregudändå! Låt män vara män och kvinnor vara kvinnor och folk vara folk som är lika värda. Vi är skapade till män och kvinnor av en väldigt logisk och naturlig anledning och jag tror nog naturen ger män och kvinnor vissa egenskaper som skiljer könen från varandra också utan att samhället har någon inverkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar